Inmatricularile de autoturisme second-hand mai vechi de 10 ani s-au cifrat in 2012 la 76.543 unitati si au depasit vanzarile de autoturisme noi in Romania, care s-au situat la 72.179 unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Inmatricularile de autoturisme second-hand in Romania au inceput sa creasca puternic in 2005, iar in 2008 au depasit pentru prima data inmatricularile de autoturisme noi, ecartul crescand dupa anul 2009.
In 2011, inmatricularile de autoturisme second-hand au cazut puternic, pe fondul taxei auto, dupa care in 2012 s-au situat la 174.950 unitati, de 2,5 ori mai mari decat livrarile de autoturisme noi.
In acest context, vanzarile pe piata interna ale celor doi producatori nationali au scazut semnificativ in 2012 fata de 2011, cu 29,6% la Dacia si cu 15,6% la Ford.
'Orice constructor de automobile isi adapteaza productia la cererea comerciala. In momentul de fata nu se pune problema unei intreruperi a productiei la Dacia, insa totul depinde de evolutia cererii, in Romania si la export. Reducerea de personal este antrenata de reducerea activitatii productive, daca s-ar pune problema la un moment dat ar fi urmarea acestei diminuari a cererii. Nu avem in momentul de fata semne de acest gen', a declarat seful Serviciului de relatii cu presa al companiei Dacia, Silviu Sepciu, referindu-se la eventualitatea unor opriri temporare de productie la Dacia sau a unor reduceri de personal.
Dacia mizeaza in 2013 pe gama complet noua de automobile, dupa ce in cursul anului 2012 a lansat sase modele. Nici Ford Romania nu intentioneaza la acest moment sa efectueze intreruperi ale productiei sau reduceri de personal.
'Ford a investit in Romania datorita potentialului tarii, am investit pe termen lung, am adus tehnologii pentru viitor', a afirmat directorul general al Ford Romania, Zol