Odata cu evolutia tehnologica, si promovarea turistica a capatat o alta fata. Cum poti sa combini tehnologia cu traditia pentru a atrage turistii? Brazilia este una dintre tarile care au gasit raspunsul. Iata cum arata trotuarele care au incorporate in pavaje QR coduri.
Poate va intrebati la ce folosesc aceste QR coduri construite in trotuare?
E simplu. Trecatorii le scaneaza cu telefonul mobil sau cu tableta, iar prin intermediul unei aplicatii sunt directionati apoi catre un site ce furnizeaza informatii de interes turistic, cum ar fi harti din zona respectiva.
Aplicatia este disponibila atat pentru iPhone, iPad, cat si pentru Android, iar informatiile primite sunt in trei limbi: Portugheza, Spaniola si Engleza.
In prezent, doua astfe de coduri au fost construite in trotuarele din apropierea plajei Ipanema din Rio de Janeiro, iar autoritatile isi propun ca in cel mai scurt timp sa creasca numarul lor la 30. Ele vor fi incorporate in pavajele din zona plajelor si a locurilor istorice, astfel incat sa le permita celor aproximativ 2 milioane turisti straini care viziteaza anual Rio de Janeiro sa afle cat mai multe despre oras in timp ce fac o plimbare.
Desigur, aceasta este doar un exemplu al modurilor in care industria turistica a inceput sa utilizeze QR codurile pentru a face zonele turistice si serviciile mult mai "tech-friendly".
Industria turismului in secolul 21
Dupa cum probabil ati observat deja, aceste QR coduri se gasesc in foarte multe hoteluri, in aeroporturi, pe panourile cu informatii turistice. Ele au menirea de a promova diverse zone sau servicii, intr-un mod cat mai creativ.
Hotel de Londres din San Sebastian, Spania, hotelurile Signature din Arabia Saudita sau HTEL Serviced Apartments din Amsterdam sunt exemplele pe care le da BBC din r