Campania gândul şi GMP Advertising "Why Don't You Come Over?", pe care am propus-o drept răspuns la iniţiativa pe care guvernul britaniccondus de David Cameron o ia în calcul - să pornească o campanie de descurajare a românilor şi bulgarilor de a veni să muncească şi să locuiască în Marea Britanie -, a ajuns să fie preluată de zeci de instituţii de presă din Marea Britanie, SUA, Germania sau Franţa.
De unde a pornit însă ideea britanicilor şi ce au făcut românii să fie luaţi la ţintă? Imaginea negativă, creată de faptele unor români, majoritatea de etnie romă, pe străzile din Marea Britanie, a ajutat ca această idee să aibă priză la publicul de masă, dar nu a fost cauza acestui imbold pe care l-au avut oficialii de la Londra.
Nu e prima oară când britanicii îşi denigrează propria ţară, în scopuri de marketing. În 2007, compania de transport feroviar Eurostar a lansat o campanie în Belgia, cu scopul de a atrage turişti. Afişele arătau un huligan britanic care urina într-o ceaşcă de ceai. Explicaţia pentru această campanie a fost că belgienii sunt atraşi de spiritul nonconformist al britanicilor. Campania a fost un eşec şi a stârnit furia multor britanici.
Esenţa a surprins-o foarte bine comentatorul Haddrian, cel mai probabil român, de pe site-ul Huffington Post, unde campania gândul a fost preluată:
"Mă uimeşte mereu că nu aveţi o problemă cu indienii (vin cu milioanele), cu pakistanezii (la fel, dar mai răi), cu chinezii, cu ruşii care aproape că au repopulat Londra. Faceţi un exerciţiu când vă plimbaţi către muncă şi număraţi câţi imigranţi vă ies la un britanic nativ. Acum aţi găsit România să vă suporte toată prostia din trecut".
Spaima britanicilor este că românii şi bulgarii vor repune în scenă ceea ce polonezii, ungurii sau cehii au făcut după 2004, când restricţiile de piaţa muncii împotriva a 8 noi state membre UE au fost