Vor devenit platformele sociale un canal indispensabil pentru comerţ, se vor transforma magazinele în saloane de prezentare sau este China un model al viitorului pentru piaţa online de comerţ? Iată câteva întrebări la care analiştii PwC au încercat să răspundă în studiul „Demistificarea cumpărăturilor online: Cele 10 mituri ale comerţului cu amănuntul pe canale multiple”, în urma unui sondaj realizat pe 11.000 de cumpărători online din 11 ţări.
Mitul 1: Platformele de social media vor deveni în curând un canal indispensabil pentru comerţul cu amănuntul.
Analizate independent, platformele social media nu par să devină canale importante de comerţ cu amănuntul în viitorul apropiat. Însă devin din ce în ce mai populare în fiecare an şi generează un procent tot mai mare de cumpărături pe toate canalele, nu numai pe cele online.
Mitul 2: În viitor, magazinele se vor transforma în saloane de prezentare.
O parte dintre cumpărătorii de pe canale multiple afirmă că apelează la cercetarea ofertei în online, însă mai mulţi dintre aceştia preferă să cumpere produsele de la un magazin tradiţional.
Mitul 3: Tableta va depăşi în curând calculatorul personal în topul preferinţelor privind dispozitivul electronic utilizat pentru cumpărături online.
Cumpărătorii folosesc în continuare într-o proporţie covârşitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumpărături online. Tabletele şi telefoanele inteligente nu par să recupereze teren în viitorul apropiat – însă există potenţial ca acestea să devină mai importante pentru alte etape din procesul de cumpărare.
Mitul 4: Pe măsură ce lumea devine mai conectată, consumatorii internaţionali devin din ce în ce mai asemănători.
Cu toate că se cumpără mai mult ca niciodată de la comercianţi internaţionali, depăşindu-se chiar şi graniţele