Nici că se putea ceva mai ironic decât data stabilirii următoarei întâlniri a grupului de lucru format din politicienii din Brăila, Galaţi şi Tulcea în vederea dezbaterii proiectelor comune din această zonă: 29 februarie. Aceasta a fost ziua propusă iniţial de preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, înainte de a i se atrage atenţia că o astfel de dată nu există. Cel puţin nu în acest an şi nici în următorii doi.
Întâlnirea dintre factorii responsabili ai celor trei judeţe este, dincolo de scăparea de mai sus, una binevenită. Un prim pas salutar de colaborare concretă între oficialii din Brăila, Galaţi şi Tulcea, pe proiecte comune, de interes zonal, cum ar fi podul peste Dunăre, aeroportul ori şosele care să lege principalele oraşe din regiune.
Nu este însă pentru prima dată când o astfel de întâlnire are loc. Ba chiar prin toamna anului 2007, atât CJ Brăila, cât şi CJ Tulcea, anunţau că vor începe exproprierile pentru construirea podului peste Dunăre. Consiliul Judeţean Brăila formase chiar şi o comisie de negociere, care să cumpere vreo 52.000 de metri pătraţi de teren. La rândul său, CJ Tulcea vorbea despre exproprierea unor terenuri deţinute de 330 de familii. De atunci, însă, nu s-a mai întâmplat nimic şi n-au trecut "decât" 5 ani şi jumătate.
De data aceasta, întâlnirea a adunat vreo 30 de oficiali - primari, prefecţi, şefi de CJ, parlamentari, ba chiar şi pe Episcopul Dunării de Jos. "Comitetul", ca să-i spun aşa, a dezbătut inclusiv ideea realizării unui drum nou (probabil expres) care să lege Tulcea de Brăila, Galaţi şi să continue până la Focşani şi chiar mai departe, până la Târgu Secuiesc, precum şi a unui drum care să facă legătura între Galaţi/Brăila şi Drajna (Autostrada Soarelui), prin Slobozia. Două proiecte care implică, automat, şi autorităţile din Vrancea, Ialomiţa, ba chiar şi pe cele din Covasna, fără