Ministerul Transporturilor reuşise, la data preluării mandatului de actualul ministru, Relu Fenechiu, să absoarbă doar zece procente din totalul sumei alocată prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi, existând riscul, din cauza neregulilor, ca România să piardă 1,1 miliarde euro, fonduri neutilizate.
Potrivit unui comunicat al MT, la data preluării mandatului de ministru al Transporturilor de către Relu Fenechiu, Programul Operaţional Sectorial Transport se afla în stadiul de întrerupere plăţi din luna iulie 2012, dar şi de pre-suspendare a fondurilor (decizie transmisă de Comisia Europeană în luna decembrie 2012).
Dacă gradul de absorbţie este de zece procente, noul ministru îşi propune un grad de absorbţie de 25%, şi de contractare de 80%, spre deosebire de 60% în prezent
Tot la nivelul Programului Operaţional Sectorial Transport mai existau, pe lângă întreruperea şi pre-suspendarea fondurilor, şi alte categorii de probleme.
Astfel, MT atrage atenţia că există un stoc de cereri de rambursare depuse de către beneficiari în valoare de 1,247 miliarde lei (aproximativ 277 milioane de euro), achitate din bugetul de stat şi neautorizate pentru decontare în relaţia cu Comisia, începând din luna iunie a anului 2012, fapt care a condus la o imobilizare a resurselor bugetului de stat.
Totodată, şase tronsoane de autostradă au fost transmise cu suspiciune de fraudă la Departamentul de Luptă Antifraudă; tronsoanele I şi II Nădlac - Arad şi Sibiu- Orăştie, lotul I, II, III şi IV, cât şi 3 sectoare de drumuri naţionale care includ: DN5 Bucureşti-Adunaţii Copăceni, Varianta ocolire Caracal şi lot II DN6 Alexandria-Craiova.
Există, de asemenea, un risc de dezangajare automată a fondurilor în valoare de 1,1 miliarde de euro, ceea ce presupune realizarea unui nivel de absorbţie la nivelul anului 2013