Reţelele sociale şi tabletele nu fac mare brânză în domeniul cumpărăturilor, potrivit unui studiu PwC
Deşi toată lumea se grăbeşte să prezică sfârşitul erei calculatoarelor în dauna tabletelor şi smartphone-urilor şi rolul universal al reţelelor sociale în comerţ, iată că viitorul se amână. Cel puţin asta este viziunea PricewaterhaouseCooper.
Potrivit raportului “Demistificarea cumpărăturilor online: Cele 10 mituri ale comerţului cu amănuntul pe canale multiple”, majoritatea cumpărăturilor online se fac tot cu ajutorul PC-ului: 97% faţă de numai 28% cât folosesc tableta. Pe de altă parte, la nivel mondial, numărul calculatoarelor este mult mai mare faţă de cel al tabletelor aflate în circulaţie, din cauză că PC-ul există de 30 de ani, în vreme ce tabletele media şi-au făcut intrarea în peisaj doar de trei ani.
Facebook bate pasul pe loc
De asemenea, în timp ce 60% dintre oameni folosesc social media ca să urmărească şi să descopere companii şi branduri, doar 10% afirmă că o interacţiune de pe platformele de social media i-a condus către un anumit magazin virtual. Mai pe româneşte: nimeni nu e interesat să cumpere ceva după o sporovoială pe reţelele sociale. Aceasta este o nouă lovitură pentru reţelele sociale ca Facebook şi Twitter, care încearcă să destabilizeze motoarele de căutare precum Google. De fapt, 17% dintre utilizatorii de internet nu fac deloc cumpărături online – ei preferă în continuare să ia produse exclusiv din magazine. Pe parcursul următoarelor 12 luni, respondenţii se aşteaptă ca să facă achiziţii atât în magazine, cât şi online, prin intermediul calculatorului, într-o măsură mai mare decât o vor face utilizând tableta sau telefonul.
China, paradisul social
Cu toate acestea, există un loc unde reţelele sociale fac valuri şi dictează comerţul: China. Statul asiatic se înscrie într-un tipar diferit, 56