Scris de B.A.M. - Nu mai este niciun secret pentru nimeni că proiectul construcției autostrăzii Arad-Timișoara a fost unul cu foarte multe probleme. Necunoscută era însă amploarea dezastrului. Inspectorii Curţii de Conturi au descoperit nereguli de sute de milioane de lei în derularea acestui contract.
Potrivit raportului Curţii de Conturi pe anul 2011, „managementul defectuos” al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) a dus la nereguli de sute de milioane de lei. Acestea includ neaplicarea penalităţilor de întârziere, atribuirea contractului deşi oferta câştigătoare depăşea cu mult valoarea prevăzută în bugetul aprobat, decontări fără documente justificative şi multe, multe altele.
Inspectorii Curţii de Conturi au constatat că proiectul construcţiei autostrăzii Arad-Timişoara a început cu stângul. În urma licitaţiei deschise, a fost desemnată câştigătoare asociarea firmelor FCC Construcction şi Astaldi, deşi oferta acestora era cu 4,3 milioane de euro decât bugetul aprobat pentru construcţia autostrăzii Arad-Timişoara şi a centurii în regim de autostradă a municipiului Arad.
„Valoarea ofertei desemnate câștigătoare în urma licitației deschise în vederea atribuirii contractului de servicii pentru proiectare și supervizare lucrări la autostrada Arad – Timișoara și ByPass Arad a fost mai mare cu 4.320.694 euro față de valoarea prevăzută în bugetul aprobat pentru această categorie de cheltuieli conform prevederilor Acordului de Împrumut Subsidiar”, se arată în raportul Curţii de Conturi.
Nici continuarea acestui proiect nu a adus o îmbunătăţire a lucrurilor. Se ştie deja că întârzierile sunt imense, autostrada nefiind finalizată nici acum, deşi, cu mare pompă, în luna decembrie 2011, era deschisă circulaţiei de premierul de atunci, Emil Boc. Ce nu se ştie este că CNADNR nu a aplicat penalităţi de întârziere la acest p