Imediat după luarea deciziei de a menţine clasa pregătitătoare în învăţământul obligatoriu, Daniel Funeriu, fost ministru al Educaţiei, explică de ce este bine nici să nu se renunţe la acest sistem. În plus, îi sugerează actualului ministru posibile soluţii pentru îmbunătăţirea sistemului.
“Clasa pregătitoare va duce la diminuarea ratei abandonului”
Ministrul Educaţiei,Remus Pricopi, a semnat, zilele trecute, împreună cu federaţiile sindicale şi cele ale asociaţiilor de părinţi din sistemul preuniversitar, un acord care prevede menţinerea clasei pregătitoare ca parte a învăţământului obligatoriu începând cu vârsta de şase ani. De asemenea, au decis oficialii din Educaţie, organizarea clasei pregătitoare va fi mai flexibilă din punct de vedere al locului de desfăşurare a activităţii.“Altfel spus, directorul şcolii prezintă părintelui oferta pentru clasa pregătitoare în funcţie de spaţiile disponibile, respectiv în şcoală sau în grădiniţă”.
Subiectul, însă, a stârnit controverse şi a dus la mesaje distorsionate, afirmă Daniel Funeriu, fost ministru al Educaţiei, actual consilier prezidenţial pe probleme de educaţie. Acesta dă asigurări pe blogul său că există o serie de avantaje ale clasei pregătitoare. Printre ele, faptul că abandonul şcolar al copiilor de până în clasa a IV-a este mai redus: “În 2010, când am preluat ministerul, la trecerea dintre clase, aproximativ 14.500 de elevi erau pierduţi pe drum în ciclul primar. De exemplu, în anul şcolar 2011 - 2012 au fost înscrişi în clasa a II-a cu 5.000 de copii mai puţin decât au fost înscrişi în clasa I în anul şcolar 2010-2011. Acum pierdem 4.500. Aşadar, 10.000 de copii mai puţin abandonează şcoala. Abandonul a scăzut cu aproape 70% între 2009 şi 2012”.
În afară de o reducere simţitoare a ratei abandonului, un alt avantaj vine din faptul că introducerea clasei