După câţiva ani marcaţi de rezultate slabe, fotoliul lui Adrian Sârbu, românul cu cea mai mare funcţie executivă într-o multinaţională, se clatină. Orice este posibil, inclusiv o întoarcere acasă a Shogunului (cum îi spuneau angajaţii), primul mogul de presă din România. Câteva scenarii şi informaţii în premieră în rândurile următoare
Probabil că influenţa lui Adrian Sârbu asupra formării societăţii româneşti postrevoluţionare este chiar mai mare decât o intuiţi. Sârbu a inventat ştirile serioase, a produs „fenomenul“ PRO şi tot el a tabloidizat şi mercantilizat presa. Pe vremuri, avea puterea să hotărască cine câştigă alegerile şi să transforme peste noapte orice anonim într-un star de televiziune. De câţiva ani, Shogunul (porecla sa favorită) a părăsit scena locală evoluând la un nivel superior, în lumea proiectelor globale şi învăluit de aerul tare de pe Wall Street. La data de 27 februarie, Central Media Entreprises (CME), compania pe care o conduce efectiv din 2009 Adrian Sârbu, cu afaceri în Cehia, România, Bulgaria, Slovenia, Slovacia şi Croaţia, îşi va publica rezultatele pentru anul 2012. Nu va fi o sarcină plăcută, şi analiştii media aşteaptă cu interes declaraţia CEO-ului. Sârbu va trebui să dea, din nou, explicaţii pentru scăderi ale veniturilor şi audienţelor, aşa cum o face de doi-trei ani încoace. Ar putea fi rezultatele de anul trecut picătura care umple paharul pentru acţionarii CME? În continuare, o scurtă analiză a businessului CME, analiză ce nu poate fi completă fără portretul lui Adrian Sârbu.
Alternative de CEO
„Cred că are trei variante. În primul rând, să rămână la CME - Time Warner, unde a făcut o treabă bună, cred eu. Şi mai cred că nu prea are nimeni, cel puţin dintre cei pe care îi cunosc eu, capacitatea sau dreptul să comenteze la acest capitol, pentru că jobul a fost şi este foarte dificil, mai ales în criză. Apoi,