News Odată cu introducerea noii taxe, România riscă sancţiuni din partea Uniunii Europene. Creşterea impozitului pentru maşinile euro 3 şi euro 4 poate fi o frână pentru importuri, spun specialiştii.
În forma actuală, aşa cum a fost prezentată de Ministerul Mediului, noul timbru de mediu va aduce românii care deţin maşini precum şi pe viitorii proprietari de autoturisme într-o situaţie mai proastă decât până acum.
Iată cel puţin cinci motive pentru care timbrul de mediu va fi mai dăunător decât taxa de primă înmatriculare, potrivit opiniilor exprimate de specialişti. 1. Rablele revin în circulaţie
Cea mai controversată prevedere a proiectului de ordonanţă se referă la maşinile non euro sau cu motorizare euro 1 şi euro 2, care vor beneficia de un timbru de mediu mai mic decât taxa de primă înmatriculare. Potrivit Rovanei Plumb, ministrul Mediului, raţionamentul care a stat la baza acestei decizii este că maşinile vechi poluează timp, deoarece ies mai repede din circulaţie.
Mai mult, ministrul a spus: „România nu va fi invadată de maşini second hand foarte vechi (non- Euro), din simplul motiv că acestea reprezintă un procent foarte mic în totalul importurilor”.
Ce nu s-a gândit ministrul este că scăzând taxa auto pentru aceste maşini, concomitent cu creşterea aceleia aplicate pentru cele cu motorizări euro 3 şi euro 4, ar putea creşte apetitul românilor pentru maşini foarte vechi, fabricate până în anii 2000. Motivul pentru aplicarea unei taxe mai mici la maşini vechi nu se susţine deci.
2. Cei care au primit taxa auto înapoi vor fi taxaţi şi mai mult
Cei care au achitat taxa de primă vânzare pentru autoturisme înmatriculate înainte de anul 2007 au putut să o recupereze dacă au dat statul în judecată. Dar, la următoarea vânzare, aceştia vor fi obligaţi să achite noul timbru de mediu care, pentru maşinile produ