Operatorii de telecomunicaţii din Europa de Vest au început să reducă tarifele serviciilor 4G la numai câteva luni după lansare, semn că, spre deosebire de piaţa SUA, europenii nu sunt dispuşi să plătească mai mult pentru acces mai rapid la internet, potrivit unei analize Bloomberg.
Discounturile, anunţate la numai câteva luni după lansarea serviciilor 4G de către EE şi SFR, sugerează că operatorii renunţă la pariul că clienţii din Europa vor plăti mai mult pentru a descărca mai repede muzică, clipuri video şi alte tipuri de conţinut pe telefoanele mobile, tablete sau computere echipate cu modemuri wireless.
“Sectorul telecom din Europa este într-o perioadă de deflaţie. Veniturile pe utilizator nu au crescut niciodată pentru mai mult de două trimestre consecutive pe cele mai importante pieţe europene. 4G nu va schimba prea mult această situaţie”, comentează pentru Bloomberg Benoit Maynard, analist pe telecomunicaţii la banca franceză Natixis.
După o perioadă îndelungată de scădere a tarifelor în Europa datorită intervenţiei autorităţilor de reglementare şi competiţiei tot mai dure, companii precum France Telecom (Orange) sau Vodafone sperau ca preţurile mai mari care însoţesc serviciile 4G să împingă factura medie spre nivelurile mai ridicate din Statele Unite.
În SUA, facturile la telefonie mobilă au crescut la o medie de 50 de dolari pe lună, de la 41 de dolari în 2007, potrivit datelor Sanford C. Bernstein. În aceeaşi perioadă, factura medie din Europa de Vest a coborât de la 41 de dolari pe lună la 32 dolari pe lună.
Verizon Wireless, cel mai mare operator din SUA, a încasat în ultimele trei luni ale anului trecut în medie 147 dolari pe lună pentru abonamentul de date la care pot fi conectate mai multe dispozitive simultan. La AT&T, numărul doi pe piaţa americană, abonamentele individuale de date (cu un singur număr) au adus în