* Statul vrea circa 60 milioane euro pe CFR Marfă, cu o garanţie de participare de 10 milioane euro
Grup Feroviar Român (GFR) este interesat de privatizarea CFR Marfă, după cum ne-a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grampet Group, din care face parte GFR.
Domnia sa ne-a precizat, însă, că implicarea GFR în procesul de privatizare depinde şi de evoluţiile acestui demers, subliniind: "Suntem interesaţi de privatizarea CFR Marfă, dar nu în orice condiţii. Este greu de crezut că statul român va şterge datoriile CFR Marfă. Implicarea grupului de companii Grampet - Grup Feroviar Român la procesul de privatizare depinde şi de evoluţiile acestui demers".
Gruia Stoica consideră că misiunea Ministerului Transporturilor este stabilirea unei strategii integrate pentru toate sectoarele de transport.
Omul de afaceri ne-a spus: "Cu toa-te că înţelegem că atenţia va fi aţintită asupra privatizării CFR Marfă, noi credem că misiunea Ministerului Transporturilor şi a celor din conducerea acestui minister este de a s-tabili o strategie integrată pentru toa-te sectoarele de transport, de pe urma căreia să aibă de câştigat întreaga societate şi bugetul ţării. Opinia noas-tră este că este necesară o strategie naţională a transporturilor, cu implicaţii la nivel naţional, regional şi european. Aceasta este misiunea celor aflaţi în fruntea ministerului, nu să stea să urmărească fiecare companie în parte".
Ministrul Transporturilor a anunţat, recent, după o scurtă discuţie cu reprezentanţii delegaţiei FMI, că privatizarea CFR Marfă reprezintă o prioritate a mandatului său, după ce, cu câteva zile înainte declarase că nu intenţionează să scoată la vânzare operatorul feroviar de cale ferată.
Executivul estimează că, în urma vânzării unui pachet de 51% din acţiunile companiei de stat, va obţine suma de 268.752.103 lei (puţin peste 60 de milio