Scris de Cristina Ghilea - Maşinile care încurcă circulaţia nu vor mai fi blocate, ci transportate de pe carosabil.
Ridicarea şi blocarea maşinilor parcate neregulamentar fac obiectul unor clarificări propuse de executivul local şi adoptate, pe tăcute şi cu majoritate de voturi, de aleşii Oradiei. Deşi propunerile se întind pe multe coli A4 şi ating inclusiv modul de gestionare a maşinilor abandonate pe domeniul public, cele mai importante modificări ţin de reglementarea blocării roţilor.
„Termenul „blocare” din conţinutul regulamentului se înlocuieşte cu termenul „blocare în vederea ridicării”, blocarea roţii fiind necesară ca o etapă premergătoare a măsurii administrative de ridicare”, sună prima modificare a regulamentului.Măsură premergătoare
Lămuriri suplimentare vin şi la articolul 63: „pe locurile interzise pentru parcare în parcările cu plată, pe locurile de parcare rezervate persoanelor cu handicap şi în alte locuri aparţinând domeniului public unde staţionarea maşinilor şi remorcilor este interzisă, agenţii de la poliţia locală pot dispune ridicarea acestora având obligaţia de a anunţa la dispeceratul poliţiei rutiere şi dispeceratul poliţiei locale datele cu privire la motivul ridicării, locul ridicării şi depozitării, nr. de înmatriculare şi marca.” În aceste locuri, până la sosirea autospecialei de ridicare, poliţia locală poate dispune blocarea roţii autovehicolului în vederea ridicării, ca măsură premergătoare ridicării.
„Pe locurile unde este oprirea interzisă se va face direct ridicarea maşinii, nu se justifică blocarea. Nu are sens să blocheze maşina acolo unde aceasta produce discomfort. Dacă ocupă, spre exemplu, o bandă, se va ridica. Dacă este parcată pe trotuar, se va bloca roata”, spune Ion Şimon, şeful Serviciului Parcări din cadrul Administraţiei Imobiliare Oradea (AIO).
Ca şi anul trecut, amenda contravenţională în s