Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, le-a cerut aleșilor generali să aprobe ca un ONG în fașă și reprezentat de un PNL-ist să se ocupe de promovarea Bucureștiului ca destinație turistică. Motivul: acesta a trimis o solicitare la Primăria Capitalei prin care cerea acest lucru.
Reprezentată de un fost ales general PNL-Florin Alexe, Asociația „Destinația București”, care s-a înființat în decembrie 2012, va fi practic cea care se va ocupa de promovarea Capitalei. Inițiativa nu a fost suspusă dezbaterii publice, deși legea spune că orice proiect de hotărâre de consiliu trebuie suspus dezbaterii timp de 30 de zile înainte de a fi suspus votului în Consiliul General al Capitalei.
Primăria va sprijini, inclusiv financiar, asociaţia, în crearea unui spot publicitar, logo, slogan şi imn al Bucureştiului, se specifică în hotărârea de consiliu aprobată de aleșii generali care sunt majoritatea USL, adică PSD și PNL.
Acordul de cooperare pe doi ani prevede finanţarea şi realizarea în comun a unor programe, proiecte şi evenimente legate de promovarea Capitalei precum crearea de spot publicitar, logo, slogan şi imn al Bucureştiului, organizarea unei caravane internaţionale de promovare a Capitalei, precum şi realizarea unui concept de "punct turistic urban", prin construirea unor puncte de informare în zone cheie precum Aeroportul Otopeni, Gara de Nord, Piaţa Universităţii, zona Lipscani şi Piaţa Revoluţiei. De asemenea, Primăria vrea să organizeze un festival internaţional al oraşului şi un circuit spre ambasadele ţărilor care vor face parte din acest proiect, în parteneriat cu MAE.
"Asociaţia Destinaţia Bucureşti este formată dintr-o echipă de profesionişti care au activat/activează în publicitate, mass-media, turism, PR, entertainment, transport, marketing etc.", se specifică în raportul de specialitate al hotărârii de consiliu.
Contactat de EVZ