Studenţii români au obţinut opt medalii la cea de-a XVI-a ediţie a competiţiei Markstrat pe probleme de marketing, organizată de consorţiul Dukenet la Budapesta.
În perioada 26 ianuarie – 2 februarie 2013, studenţi ai Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine - Departamentul Limbi Moderne Aplicate - şi ai Facultăţii de Administraţie şi Afaceri din cadrul Universităţii din Bucureşti au obţinut trei medalii de aur (din cele trei maximum posibile), două medalii de argint şi trei medalii de bronz.
Echipa care a reprezentat Universitatea din Bucureşti a fost formată din şase studente de la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, secţia Limbi Moderne Aplicate şi Masteratul Cultura şi Limbajul Organizaţiilor Europene, – Aura Ionescu (aur), Ana Onofrei (aur), Oana Zidaru (aur), Alina Violeta Popa (argint), Alexandra Badea (bronz), Alexandra Nuta (bronz) – şi două studente de la Facultatea de Administraţie şi Afaceri – Monica Dobrescu (argint), Marenca Tomi (bronz). Echipa a fost condusă de conf. dr. Diana Ioniţă şi prof. dr. Magdalena Iordache-Platis, care au obţinut, de asemenea, medalii de aur.
În cadrul programului Markstrat, studenţii au luat parte timp de o săptămână la 11 runde de simulare online pe probleme de marketing în limba engleză, fiind coordonaţi de către profesori/instructori din ţările participante. Au fost testate cunoştinţele de limba engleză, limbajul terminologic specific domeniului marketing, conceptele teoretice de marketing şi management, competenţele IT, dar şi modul de lucru în echipă, viteza şi spontaneitatea luării de decizii sau găsirii de soluţii, munca în regim de stres, competenţa de autoevaluare şi de reacţie în situaţii limită. Strategia folosită de către firma virtuală concepută de studenţii Universităţii din Bucureşti a impresionat juriul în urma rapoartelor intermediare predate la sfârşitul fiecărei runde şi a preze