Privatizarea CFR MArfă va fi din nou pusă în discuţie mâine, în prima şedinţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) convocată de preşedintele Traian Băsescu după alegerile generale din decembrie. Menţionată în angajamentul faţă de Fondul Monetar Internaţional, privatizarea companiei aflată de mai mulţi ani în pierdere, a fost amânată anul trecut, tot în CSAT, după ce guvernul a venit cu propunerea scoaterii la licitaţie cu strigare, după modelul Oltchim.
"CFR Marfă a fost respins la privatizare pentru că se propunea privatizare cu strigare, ca la OLTCHIM. Or, să vii să vrei să validezi cea mai riscantă variantă de privatizare pentru o companie de talia CFR Marfă mi s-a părut inadmisibil. CFR Marfă este o companie care poate fi privatizată, dar nu prin privatizare cu strigare. O văd cu un investitor strategic, o mare companie feroviară europeană, va opera pe teritoriul României, o companie care să îi ridice valoarea. Pentru asta facem privatizare, nu ca să vină, ştii că la privatizare cu strigare, când pot să merg şi eu şi dumneavoastră şi oricine vrea să facă un show televizat", şi-a justificat Traian Băsescu opoziţia în urmă cu câteva zile.
Guvernul s-a angajat în ultimele negocieri cu FMI să publice anunţul de privatizare a CFR Marfă în luna martie a acestui an şi să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acţiuni până la jumătatea lui mai, tranzacţia urmând să fie încheiată atunci când "toate condiţiile vor fi îndeplinite".
În şedinţa CSAT va fi analizată totodată reacţia instituţiilor statului în timpul crizei ostaticilor din Algeria, în urma căruia doi români au murit şi se va decide cu ce forţe de instruire se va implica România în operaţiunea UE din Mali. Potrivit şefului statului "putem să asigurăm instructori pentru armata statului Mali, putem face transporturi, dacă este nevoie, avem capacitate de proiecţie