Protestele ce s-au desfăşurat la sfârşitul săptămânii trecute la biserica “Sfântul Ştefan” din Zalău, i-au determinat pe mai marii Episcopiei Sălajului să aducă noi precizări vizavi de cazul preotului Ioan Coste. În încercarea de a-şi susţine cât mai ferm punctul de vedere, oficialii instituţiei recunosc că esenţa scandalului stă într-o problemă ceva mai veche ce îi vizează pe episcopul de Sălaj şi preotul Vasile Bota, cel care a slujit, încălcând legile bisericeşti, la înmormântarea mamei părintelui Coste. “Cunoscând faptul că preotul Vasile Bota, în perioada în care a ocupat funcţia de vicar administrativ al Episcopiei Oradiei, a reuşit divizarea în două tabere a preoţilor din Sălaj, Preasfinţitul Părinte Petroniu, după ce a ajuns episcop al Sălajului, i-a transmis în mod expres acestuia, prin intermediul părintelui Ioan Coste, că nu are încuviinţarea episcopului Sălajului de a sluji în acest judeţ, pentru a nu crea tulburare”, se arată într-un comunicat de presă al eparhiei sălăjene. Am încercat, dar fără succes, să-l contactăm pe Gabriel Gârdan, purtătorul de cuvânt al Episcopiei, pentru a ne oferi detalii despre acea “divizare”.
Dacă e să ne luăm după vocile enoriaşilor protestatari, s-ar părea că sancţionarea lui Ioan Coste vine ca urmare a unei răzbunări personale a actualului episcop. Oamenii spun că popa Coste şi fostul vicar Bota ar fi făcut lobby la preoţii din judeţul nostru pentru Irinel Bistriţeanu, contracandidatul lui Petroniu în “cursa” pentru şefia Episcopiei Sălajului. Iar pentru gestul de atunci, preotul de la “Sfântul Ştefan” trage acum ponoasele.
În comunicatul de presă remis redacţiei, se mai arată că după înmormântarea mamei lui Ioan Coste, patru preoţi s-au ales cu “dojană arhierească”. Întrucât acesta nu se afla la prima abatere, se impunea ca pedeapsa ce-l viza să fie mai mare decât a colegilor săi. Regulamentul bisericesc pr