„Creditul cu buletinul” a lăsat urme adânci în bugetul familiilor de români, iar acest lucru se vede în volumul creditelor restante. Tot mai mulţi clienţi ai băncilor se trezesc cu telefoane de la companiile de recuperare creanţe, pentru plata datoriilor.
„Recuperatorii”, pe care cei mai mulţi îi asociază cu racheţii puşi pe intimidare şi violenţă, încearcă de fapt să se comporte amabil.
„Peste 90 la sută dintre cazuri s-au rezolvat prin încheierea unui acord de plată, cu rate convenabile, în urma unei înţelegeri amiabile”, a precizat Isabela Iacob, directorul uneia dintre cele mai mari companii de recuperare creanţe din România, Kruk Internaţional.
Ca să ajungi la recuperatori trebuie să fi contractat un credit, de regulă fără garanţie, la care să nu fi plătit ratele mai mult de 30 de zile.
După acest termen, creditul neperformant poate fi vândut de către banca unde ai încheiat contractul.
În plus, sunt preluate şi creanţe de la companii de telefonie sau societăţi de leasing.
„Noi nu achiziţionăm creanţa unei anumite persoane, ci un lot de credite neperformante, în care sumele diferă. Cea mai mare creanţă pe care trebuie să o recuperăm aparţine unei persoane din Dolj şi are o valoare de peste 394.000 de lei”, a precizat Iacob.
În total, o armată de 260 de persoane din Târgovişte şi Bucureşti stau cu mâna pe telefoane pentru a te convinge să închei un acord de plată în funcţie de posibilităţile financiare de care dispui.
„Vă dau un exemplu. Dacă ai un salariu de 1.200 de lei, este imposibil să mai cer să plăteşti o rată de 1.000 de lei. Suma de plată va fi stabilită în funcţie de noile situaţii financiare”, explică reprezentnatul Kruk Internaţional.
Cât despre munca operatorilor, reprezentanţii companiei spun că nu este nici pe departe atât de neplăcută pe cât se crede
„Angajaţii noştri empatizează cu debit