Filmele lui Quentin Tarantino au ajuns la nivel de cult, diferite universități folosindu-se de învățămintele peliculelor celebrului regizor pentru a-și educa studenții dornici de a intra în lumea afacerilor.
”Personajele lui Tarantino sunt încântător de imperfecte. Vorbesc pe limba oamenilor obișnuiți”, spune Robert j. Thompson, profesor la Universitatea Syracuse.
În timp ce filmele celebrului regizor sunt contestate pentru violență, limbaj și subiect, se pot extrage totuși câteva lecții importante de afaceri, precum ceea ce trebuie să cauți atunci când angajezi pe cineva, cum trebuie să lucrezi cu ceilalți sau ceea ce să ceri programelor de training.
Iată cele 4 lecții de afaceri ale filmelor lui Tarantino, potrivit revistei Entrepreneur
1. Găsește antrenamentul potrivit pentru a ajunge la cel mai bun rezultat. În Kill Bill 1 și 2, personajul interpretat de Uma Thurman, Mireasa (The Bride), caută să se răzbune împotriva grupului care i-a distrus viața și au lăsat-o fără răsuflare în ziua nunții. Singurul său scop - acela de a se răzbuna împotriva lui Bill și a oamenilor săi - îi dă putere și devine o maestră a artelor marțiale, devenind astfel o forță de luat în calcul. În timp ce răzbunarea nu este cea mai bună motivație în afaceri, personajul Umei Thurman demonstrează ce se poate întâmpla când programe eficiente de training sunt implementate. Potrivit lui Todd Dewett, profesor de management la Wright State University, foarte mulți bani alocați training-urilor sunt cheltuiți ineficient pentru că oamenii de afaceri nu aleg persoana potrivită care să le antreneze angajații. Companiile au nevoie de un profesor bun, au nevoie să se asigure că angajații lor au motivația de a învăța lucruri noi, iar apoi să le ofere posibilitatea de a-și aplica noile abilități.
2. Formează o echipă bună. Tarantino își alege o echipă formată din actori ca