Cea mai mare bancă din România, BCR, a introdus, de la începutul acestei luni, noi comisioane în tranzacţiile derulate cu clienţii persoane fizice. Mai exact, banca taxează persoanele ce-şi plătesc facturile la ghişeele băncii cu numerar, acestora fiindu-le solicitat un comision de 4 lei/factură pentru clienţii fideli, şi 8 lei pentru restul clienţilor. Oficial, noul comision este menit încurajării folosirii echipamentelor automate de plată.
Banca Comercială Română (BCR) a început, de la 1 februarie, un nou proces de introducere de comisioane pentru facturile plătite cu numerar la ghişeele băncii ca parte a strategiei de stimulare a tranzacţiilor fără numerar. Astfel, BCR a introdus două astfel de comisioane pentru operaţiunile de plăţi facturi cu numerar efectuate la ghişeele băncii, care se vor aplica diferenţiat în funcţie de tipul de client. Cu alte cuvinte, clienţii regulaţi ai băncii vor plăti 4 lei comision pentru plata fiecărei facturi efectuată cu numerar la ghişeele BCR, iar, pentru cei care nu sunt clienţi ai băncii, comisionul în cauză va fi dublu - 8 lei/plată factură cu numerar. Depunerea de numerar în conturile curente proprii efectuate la echipamentele acceptatoare de numerar sau la ghişeele băncii rămâne gratuită.
Oficial, explicaţia noii măsuri este dată de faptul că se urmăreşte încurajarea utilizării echipamentelor automate de plată (tip ATM, self service, n.a.), în detrimentul celor la ghişeu. Anul trecut, BCR a dezvoltat conceptul de “Self-Service” prin instalarea unei reţele de 400 de ghişee automate, valoarea investiţiei fiind de aproape două milioane de euro. Reprezentanţii BCR susţin că au sesizat un “apetit” în creştere al clienţilor băncii pentru operaţiuni cu numerar prin canalele automate (ATM, self service) şi fără numerar prin canalele electronice (POS, Internet banking). Clienţii persoane fizice ai băncii au realizat, anul