Ambasadorul României în Marea Britanie, Ion Jinga, vorbeşte într-un interviu acordat ziarului gândul despre campania “Why don’t you come over?”, care a avut un efect mult mai bun în Regat decât orice altă reacţie din partea României. Totuşi, diplomatul român crede că presa britanică a dat proporţii mult exagerate ideii lansate de „un politician” de la Londra, de a iniţia o campanie de descurajare a românilor care vor să vină să muncească sau să locuiască în Marea Britanie. Presa britanică a lansat scenarii la care “nu poţi decât să zâmbeşti amuzat”.
Ambasadorul român apreciază campania gândul şi GMP Advertising drept „o dovadă că şi noi, românii, avem un simţ al umorului la fel de dezvoltat ca cel al prietenilor noştri britanici”.
“Presa de la Londra a preluat mesajul dumneavoastră şi l-a tratat cu simpatie, pentru că un popor cu simţul umorului este un popor inteligent şi creator, iar britanicii ştiu să aprecieze acest lucru. Cred că o astfel de campanie poate fi mai eficientă decât alt gen de reacţii, cu condiţia să fie făcută în limitele impuse de standardele limbajului civilizat, al fair play-ului şi umorului fin. În plus, campania ziarului Gândul spune un mare adevăr: britanicii sunt oricând bineveniţi în România, unde există un puternic sentiment filo-britanic ce s-a păstrat nealterat din perioada interbelică”, spune ambasadorul Ion Jinga.
Pe de altă parte, în acelaşi spirit, “românii merită, la rândul lor, să beneficieze de acelaşi respect şi simpatie din partea prietenilor noştri britanici”, mai arată diplomatul român.
Londra a negat oficial că va lansa o campanie anti-români
Guvernul de la Londra a dezminţit orice intenţie de a organiza o campanie negativă pentru a descuraja românii sau bulgarii să vină să muncească în Marea Britanie, după ridicarea restricţiilor de pe piaţa muncii, în decembrie 2013, a mai explicat pentru