Elevii romașcani nu s-au regăsit printre premianții olimpiadei județene de fizică din acest an. Profesorii consideră că rezultatele slabe sunt determinate de lipsa de interes a elevilor pentru disciplină și de faptul că elevii se feresc să-și asume responsabilități.
Fizica, disciplină care, ani la rând, le-a adus numeroase satisfacții atât profesorilor, cât și elevilor romașcani, culminând cu participări și cu premii la faza națională a olimpiadei, pare să fi ieșit din sfera de interes a elevilor. La recent desfășurata etapă județeană a olimpiadei de fizică, rezultatele obținute de romașcani au fost dezamăgitoare: doar un premiu II, un premiu III și câteva mențiuni, cel mai bun punctaj obținut de un romașcan fiind de 19,37 puncte, dintr-un total de 30 de puncte posibile. Cele mai multe premii au revenit elevilor de la Piatra Neamț, care au dominat competiția în acest an. Profesorii, aceiași de acum câțiva ani, spun că rezultatele slabe au la bază lipsa interesului elevilor pentru fizică, dar și lipsa de motivație a acestora pentru a se angaja la toată munca pe care o presupune participarea serioasă, din pură pasiune și spirit competițional.
“În primul rând, ne confruntăm cu o scădere spectaculoasă a interesului elevilor pentru disciplina fizică. Pe de altă parte, aceste competiții merg înainte, evoluează, nu țin cont de starea și de interesele elevului romașcan. Subiectele de la faza județeană a olimpiadei au fost destul de dificile, dar abordabile. Atât timp cât o teză a obținut 29 de puncte din 30 posibile, înseamnă că subiectele au putut fi lucrate. Noi avem copii de valoare, dar este necesar ca aceștia să-și asume și o responsabilitate. Nu e suficient doar să ai potențial, trebuie să-l și valorifici. Copiii cu care am obținut premii valoroase în anii trecuți veneau, de exemplu, sâmbăta, de plăcere, la școală, de dragul de a găsi împreun