Incidentul în urma căruia o aeronavă a companiei Carpatair a ratat aterizarea pe aeroportul Fumicino din Roma nu este singulară în istoria companiei. Aceasta operează de pe aeroportul din Timişoara şi asigură transportul pasagerilor pe 16 rute europene.
În accidentul de sâmbtă seara trei persoane au fost spitalizate după ce o aeronavă Carpatair cu 46 de psasageri şi 4 membri ai echipajului (dintre care doi piloţi români) a ieşit de pe pistă. Imediat, incidentul a luat o turnură internaţională.
Avion deturnat la sol
Proprietarul Carpatair Nicolae Petrov a precizat că firma pe care o deţine asigura zboruri pe ruta Pisa – Roma - Bologna în urma unei lictaţii pe care a câştigat-o în 2012. Licitaţia prevedea asigurarea unor zboruri Alitalia pe ruta mai sus menţionată.
Petrov afirmă că sindicatele din aviaţia italiană au profitat de acest incident pentru a pune presiune pe Alitalia în încercarea de a scoate Carpatair de pe această rută (în acest moment zborurile au fost suspendate). Dincolo de aceste afirmaţii rămâne faptul că aeronavele Carpatair nu sunt la primul incident. Astfel, în urmă cu trei ani şi jumătate, o aeronavă care mergea spre Iaşi a fost nevoită să se reîntoarcă la sol după numai 20 de minute de la decolare. Piloţii au sesizat, la timp, că unul dintre senzori avertiza despre o problemă la bord şi au decis, conform procedurilor, să se întoarca la sol. Unul dintre capacele motorului din dreapta al aeronavei se desprinsese, au explicat reprezentanţii companiei aeriene, cel mai probabil pentru că nu fusese bine prins.
Problemele la aterizare
În urmă cu un an, în timp ce rula pe o pistă din aeroportul Florenţa, echipajului unei aeronave cu 45 de pasageri la bord a sesizat declanşarea mesajului de alarmă de incendiu la motorul stâng, unul care ulterior s-a dovedit a fi fals. Pentru evitarea oricărui risc, echipajul a încetat i