În urma verificărilor efectuate asupra a două contracte derulate de CN CFR SA, Curtea de Conturi a descoperit că acestea sunt deficitare, într-unul dintre ele fondurile provenite din împrumutul BEI fiind utilizate numai în proporţie de 5%.
Astfel, legat de sumele provenite din împrumutul BEI privind reabilitarea liniei de cale ferată Curtici-Simeria, Curtea de Conturi a descoperit „majorarea nejustificată cu valoarea estimată de 5.432.520 euro a contractului pentru servicii de proiectare şi asistenţă tehnică încheiat cu firma POYRY Infra GmbH-Germania, prin renunţarea la realizarea unor servicii de asistenţă tehnică, creându-se astfel condiţiile prejudicierii companiei”.
Pe de altă parte, fondurile provenite din acest împrumut au fost utilizate în proporţie de numai 5% din cauza întârzierilor înregistrate în implementarea proiectului, sumele netrase din împrumut urmând să fie anulate.
„Managementul defectuos în administrarea contractului de servicii de proiectare şi asistenţă tehnică încheiat cu POYRY Infra GmbH a condus la depăşirea cu 40% a valorii alocate în contractul de proiectare şi asistenţă tehnică pentru serviciile aferente perioadei de proiectare şi licitaţie şi la creşterea de 3,5 ori a costurilor aferente serviciilor de proiectare, faţă de sumele alocate iniţial”, se arată în raportul Curţii de Conturi.
În cel de-al doilea împrumut acordat de BEI s-a stabilit că CN CFR SA şi-a asumat angajamente contractuale şi a efectuat plăţi aferente proiectului în sumă totală
de 6.363.471 euro din disponibilul neutilizat la data de 30.06.2006 în valoare de 11.658.344 euro, „în condiţiile în care perioada de implementare a proiectului era încheiată”.
„Datorită evidenţierii eronate în contul special a fondurilor provenite din împrumutul BEI 20.777, soldul contului la data de 31.12.2011 în valoare de 34.300,76 euro nu reflectă realitate