Calea ferată a fost din nou în vizorul hoţilor. Ieri, pe ruta Ucea-Voila, mecanicii trenurilor au fost avertizaţi că un releu de semnalizare nu funcţionează. Nu mare le-a fost mirarea când au văzut că acesta a dispărut. Din această cauză trenurile au ajuns la destinaţie cu întârziere, spre nemulţumirea tuturor călătorilor.
Calea ferată din România e transformată în cazane de ţuică. Oricând se poate produce o catastrofă. Mii de oameni care circulă în fiecare zi cu trenul sunt în pericol de moarte. Furturile de componente din fier au devenit sport naţional, iar stoparea lor pare o lupta cu morile de vânt. Se fură orice, de la şuruburi de şine şi macazuri, până la conductori electrici, care coordoneaza circulaţia. În zona Ţării Făgăraşului hoţii sunt interesaţi de releurile de semnalizare. 5 furturi de astfel de elemente s-au înregistrat de anul trecut până acum. Cel mai recent a avut loc ieri între Ucea şi Voila.
Vestea bună este că furtul releului nu a pus în niciun fel pasagerii în pericol.
Coordonatorii de trafic bănuiesc că cel mai probabil releul a fost furat de hoţii de fier vechi. O valoare minoră pentru ei, în condiţiile în care cantitatea de cupru pe care o pot opţine din acest element de semnalizare este de aproximativ 500 grame. Însă lipsa acestui releu a afectat sute de călători care au fost nevoiţi să petreacă cel puţin 30 de minute în plus în tren. Din păcate nu s-au montat alte releuri de semnalizare din simplu fapt că nu există deocamdată altele în stoc.
(Iulia GRECU)
Calea ferată a fost din nou în vizorul hoţilor. Ieri, pe ruta Ucea-Voila, mecanicii trenurilor au fost avertizaţi că un releu de semnalizare nu funcţionează. Nu mare le-a fost mirarea când au văzut că acesta a dispărut. Din această cauză trenurile au ajuns la destinaţie cu întârziere, spre nemulţumirea tuturor călătorilor.
Calea ferată d