Deşi iniţial Ford a nominalizat clar şi răspicat noul ST drept cel mai rapid Focus de serie care va fi produs în următorii ani, lansarea celei de-a treia generaţii RS a fost, în cele din urmă, confirmată de oficialii companiei.
Urmaşul iconicului RS va sosi pe piaţă în maximum doi ani şi se va alătura viitorului Mustang, gândit pentru prima dată ca o maşină globală, în expansiunea fără precedent a gamei de modele de înaltă performanţă produse sub sigla Ovalului Albastru. Anunţul a fost făcut de Barb Samardzich, al doilea om în ierarhia departamentului responsabil cu dezvoltarea noilor modele din portofoliul constructorului american.
"Definitivarea gamei de modele globale, dezvoltate ca parte a strategiei One Ford, se apropie de final. Edge şi Mustang vor sosi, în sfârşit, în Europa, iar Focus şi Fiesta au traversat deja Oceanul. A sosit momentul să privim din nou dincolo de limitele modelelor clasice şi să explorăm noi nişe. Există încă suficient loc pentru produse de înaltă performanţă suplimentare, o întreagă gamă de astfel de modele fiind ceea ce îmi doresc în viitorul apropiat: versiuni ST, sportive, dar dedicate în mare măsură uzului cotidian şi versiuni extreme RS, adresate clienţiilor pasionaţi de petrecerea weekendurilor pe circuite de mare viteză." a declarat Barb Samardzich, într-un interviu acordat publicaţiei britanice Autocar.
A treia generaţie Focus RS va beneficia de serviciile unui motor pe benzină cu patru cilindri complet nou, grefat direct de pe viitorul Mustang. Noul turbo de 2,3 litri va dezvolta cel puţin 340 CP, iar cuplul maxim va depăşi valoarea de 450 Nm.
Citeşte mai mult pe Autobis.ro
Deşi iniţial Ford a nominalizat clar şi răspicat noul ST drept cel mai rapid Focus de serie care va fi produs în următorii ani, lansarea celei de-a treia generaţii RS a fost, în cele din urmă, confirmată de oficialii compani