Constanţa va deveni, anul acesta, oraşul cu cel mai mare număr de mall-uri din România, exceptând Bucureştiul.
Toţi marii jucători din piaţă sunt prezenţi şi aici, unii mizând pe mai multe magazine. Următoarea ”mutare” pe piaţa mall-urilor va fi făcută de Cora, care lucrează de zor pentru a prinde începutul sezonului estival 2013, când vânzările cresc substanţial. Potrivit unor surse citate de Ziarul Financiar, chiriaşii au fost anunţaţi că deschiderea magazinului va avea loc în luna aprilie, nu în iulie, cum se anunţase iniţial. Investiţia Cora se ridică la 70 de milioane de euro, iar magazinul franco-belgienilor va fi unul dintre cele mai mari din ţară. Este pentru prima dată când Cora cumpără terenul şi construieşte un mall propriu, în celelalte oraşe preferând varianta chiriei. Hipermarketul va avea 8.500 mp, iar galeria comercială circa 25.000 mp. Întreaga zonă (Pod Butelii) unde va fi amplasat mall-ul va fi sistematizată. Se va realiza chiar o stradă nouă, pe cheltuiala constructorului, pentru a fluidiza accesul. Filiera franceză Piaţa mall-urilor din Constanţa este dominată (şi va rămâne aşa mult timp, probabil), de francezi. Auchan funcţionează din octombrie 2011 într-un mall, Maritimo, care acoperă 50.000 mp şi cuprinde circa 130 de magazine, o investiţie de circa 100 de milioane de euro. Compania franceză, care a cumpărat magazinele Real, îşi va extinde prezenţa pe piaţa locală, prin achiziţionarea unuia dintre cele două magazine din Constanţa (soarta celui de-al doilea nu se cunoaşte încă). Un alt jucător important este Carrefour. Francezii au deschis primul hipermarket în 2006, iar anul acesta şi-a extins prezenţa prin cinci magazine de tip expres, amplasate în principalele zone ale oraşului. În apropierea centrului Tom, din care face parte Carrefour, s-au construit mai multe magazine, ultimele apariţii fiind Decathlon, Selgros şi Dedeman. Mall