Ernst&Young: Este tot mai greu să descoperi companii pe care să le revinzi
Piaţa de profil a crescut per total cu 106% în valoare, la 788 mil. dolari, deşi s-au consemnat mai puţine tranzacţii
2012 a adus pentru piaţa de fuziunii şi achiziţii (M&A) din România o uşoară scădere a numărului de tranzacţii efectuate, faţă de anul anterior, de la 120 la 114, afaceri încheiate, potrivit unui raport realizat de compania Ernst&Young. Totuşi, în pofida numărului mic, valoarea totală a tranzacţiilor făcute publice a crescut de mai bine de două ori. Astfel în 2012 valoarea deal-urilor încheiate a crescut cu 106%, la 788 de milioane de dolari, de la aproximativ 382,5 milioane de dolari în 2011. Potrivit raportului citat valoarea media per tranzacţie s-a situat în jurul valorii de 16 milioane de dolari. "În ciuda situaţiei macroeconomice şi incertitudinilor politice din anul 2012, putem spune că piaţa de fuziuni şi achiziţii a avut un an bun, rezultat bazat pe cele câteva tranzacţii reprezentative în sectoare ca agri-business, e-commerce, energii regenerabile şi real estate", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Florin Vasilică, Partener şi Director al departamentului de Asistenţă în tranzacţii în cadrul Ernst & Young România.
Cel mai important aspect al activităţilor de pe piaţa de M&A din România este tendinţa de creştere a numărului de investitori strategici, coroborată cu scăderea la jumătate a celor care caută afaceri din care să scoată bani. Astfel, potrivit barometrului întocmit de Ernst&Young, numărul investitorilor strategici a crescut de la 78 în 2011, la 94 anul trecut, iar numărul celor care au urmărit doar banii s-a înjumătăţit, coborând de la 42 în 2011, la doar 20 anul trecut. "Ponderea investitorilor financiari din totalul pieţei de a scăzut de la 35% în 2011, la 18% în 2012, indicând faptul că este tot mai greu pentru fondurile