Producătorul auto Renault-Nissan a înregistrat o creştere de 0,9% a vânzărilor de anul trecut. În ciuda evoluţiei, grupul a căzut o poziţie în topul celor mai mari producători auto din lume.
Cele 8,1 milioane de vehicule vândute în 2012 reprezintă un nou record pentru companie, însă nu au fost de ajuns pentru ca grupul să se menţină pepodiumul mondial. În ciuda vânzărilor record, Renault-Nissan a căzut de pe locul trei pe locul patru în rândul celor mai mari constructori auto din lume, în timp ce Toyota şi-a recâştigat prima poziţie, scrie Kyodo.
Anul trecut, Nissan a vândut aproape cinci milioane de vehicule, de două ori mai mult decât Renault. Producătorul nipon Nissan, la care Renault este acţionar majoritar, a vândut 4,94 milioane vehicule, în creştere cu 5,8% faţă de 2011. În acelaşi interval, francezii de la Renault au vândut 2,55 milioane vehicule, cu 6,3% mai puţin decât în 2011.
„2012 a fost un an dificil ca urmare a continuării declinului pe piaţa de bază a Renault din Europa de Vest şi a tensiunilor politice din China, cea mai mare piaţă de desfacere pentru Nissan”, a declarat Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan.
În China, cea mai mare piaţă auto din lume, vânzările de maşini japoneze au înregistrat un puternic declin în 2012, în contextul disputelor teritoriale dintre primele două economii asiatice.