8,7 milioane de euro folosesc subalternii ministrului Mariana Câmpeanu pentru a convinge tinerele mame să se întoarcă mai repede la muncă. Specialiştii spun însă că sunt bani aruncaţi pe geam atât timp cât în România 35 de copii se bat pe un loc la creşă.
„La muncă, tinere mame, la serviciu!“. Aşa sună îndemnul reprezentanţilor Ministerului Muncii adresat femeilor care tocmai au născut, printr-o campanie publicitară, parte dintr-un proiect european în valoare de 8,7 milioane de euro. Lăsând la o parte opotunitatea alocării banilor, specialiştii atrag atenţia că este nepotrivit pentru dezvoltarea bebeluşului şi, mai mult, cvasi-imposibil de pus în practică în condiţiile în care nu există un sistem care să asigure părinţii că micuţii lor sunt în siguranţă şi pe mâini bune. Motivul: nu există suficiente creşe şi nici bone.
Campania, cu sloganul „Nu renunţa la tine de dragul copilului! Într-o zi, va simţi“, este finanţată cu 60.000 de euro şi vizează mai multe etape. Prima este un spot publicitar în care cântăreaţa Andra spune că „adevăratul echilibru ca mamă ţi-l găseşti revenind la cariera ta, la sursa ta de putere. (...) Păstrează echilibrul între minunea de a fi mamă şi minunea de a fi puternică şi împlinită, adică de a avea o carieră!“.
Specialiştii nu sunt însă de acord cu această iniţiativă a ministerului, argumentând că mamele ar trebui să stea acasă măcar până când copilul împlineşte vârsta de un an, poate merge singur şi poate spune ce îl doare.
Un an, perioada optimă de stat acasă cu copilul
„Ideal este să crească cu mama până la cel puţin un an, pentru că cel mic este dependent de ea. În plus, o mamă nu poate da randament la muncă atât timp cât nu are nicio certitudine că micuţul ei primeşte îngrijirile necesare. În momentul ăsta, sunt prea mulţi copii şi prea puţine cadre care să se ocupe de ei. Nu