Tetris are peste 20 de ani de când este pe piaţă şi au apărut tot felul de copii în aceşti ani, dar una a întrecut măsura, conform celor care deţin jocul. S-a ajuns la proces şi Tetris a ieşit câştigător.
Şi pe Android sau iOS, în magazinele de aplicaţii, există tot felul de copii după Tetris. Unele sunt mai puţin evidente şi cu nume schimbat, altele precum „Retris“ încearcă să fie cât mai apropiate de produsul real pentru a atrage utilizatori. Jocul Mino, dezvoltat de Xio Interactive, este unul dintre cazuri şi contra Tetris şi-a păstrat renumele, scrie „ReadWrite“.
„Aceasta este o veste foarte bună pentru designerii şi dezvoltatorii din industria jocurilor video. Fără protecţia aceasta, industria noastră nu ar mai exista“, a declarat Henk Rogers, prieten al inventatorului jocului. Cazul merge mai departe, deoarece este pentru prima dată când producător de jocuri video mobile depune o plângere cu privire la încălcarea drepturilor de autor şi are câştig de cauză.
Jocul Tetris a fost creat în 1984 de un programator rus pe numele său Alexei Pajitnov. În 1989, a ajuns pe consola Nintendo 8-bit şi a devenit celebru. Pentru consola portabilă Game Boy au fost vândute 33 de milioane de copii, iar pentru platformele mobile a trecut de 100 de milioane.
Cei care deţin Tetris au acţionat Xio în instanţă, deoarece a copiat prea mult din ceea ce este Tetris, asemănarea era prea mare. Se pare că Mino copiază 8 elemente diferite ale Tetris motiv pentru care nu a avut câştig de cauză. Explicaţia oficială a dezvoltatorului a fost că a preluat doar regulile de joc şi funcţionalitatea Tetris, aspecte neacoperite de drepturile de autor.
Un alt caz asemănător Tetris vs. Mino este al Java disputat de Oracle şi Android (a se citi: Google). După cum notează „ReadWrite“, Oracle a avut ideea, iar ceea ce există pe Android este expresia ideii, implementarea. Iar