COPAC vrea sa puna în practica un program prin care,
în fiecare zi, timp de 8 ore, un operator sa raspunda la toate apelurile bolnavilor
Un Telefon al pacientului, la care un operator să răspundă bolnavilor timp de opt ore pe zi. Este proiectul pe care vrea să-l lanseze Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice (COPAC) din România, în cadrul „Săptămânii pacienţilor”, un eveniment în premieră în România, ce va avea loc între 11 şi 17 martie, potrivit unui comunicat al Organizaţiei.
La acest telefon, pacienţii pot semnala problemele cu care se confruntă, iar reprezentanţii COPAC se angajează să le transmită mai departe instituţiilor cu responsabilitate în domeniul şi să monitorizeze cum sunt rezolvate.
„Traversăm o perioadă de schimbări în sistemul de sănătate, schimbări care trebuie atât înţelese de pacienţii români, dar şi adaptate nevoilor lor. Din acest motiv am decis să organizăm «Săptămâna pacienţilor», un eveniment dedicat nevoilor pacienţilor de informaţie. Totodată, comunicarea şi consultarea între autorităţi şi asociaţiile de pacienţi trebuie să fie mai prezente ca oricând în definirea politicilor care privesc pacientul. Asociaţiile de pacienţi pot şi trebuie să informeze pacienţii, dar şi să se lupte pentru ca aceştia să beneficieze de un sistem performant de sănătate care să le asigure accesul la tratament”, a declarat Gheorghe Tache (foto), preşedintele COPAC. În cadrul evenimentului vor fi organizate şi campanii de informare şi dezbateri pe teme din sănătate. COPAC vrea sa puna în practica un program prin care,
în fiecare zi, timp de 8 ore, un operator sa raspunda la toate apelurile bolnavilor
Un Telefon al pacientului, la care un operator să răspundă bolnavilor timp de opt ore pe zi. Este proiectul pe care vrea să-l lanseze Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni