* Fierul vechi de la CFR Marfă costă de trei ori mai mult decât vrea să obţină Guvernul pe companie, potrivit sindicaliştilor
Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată, ieri, de membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), urmând ca, astăzi, să fie aprobată în Guvern Strategia prin care un pachet de 51% din acţiunile companiei vor fi vândute.
"Ministerul Transporturilor va începe demersurile pentru privatizare. Mâine (n.r. astăzi), în şedinţa de Guvern, se va aproba strategia de privatizare, urmând ca până la jumătatea lunii iunie să avem desemnat câştigătorul la CFR Marfă. (...) Este vorba despre o privatizare cu un investitor strategic, cu o garanţie de participare de 10 milioane de euro, să nu mai avem participanţi de calibrul Olchim şi, de asemenea, va fi cu plic închis, deci licitaţie cu investitor strategic", a declarat vicepremierul Daniel Chiţoiu.
Recent, după o întâlnire cu reprezentanţii delegaţiei FMI, ministrul transporturilor Relu Fenechiu a spus că privatizarea operatorului feroviar de marfă reprezintă "prioritatea numărul unu" a mandatului său, după ce, cu doar câteva zile înainte, anunţase că nu intenţionează să vândă CFR Marfă. Domnia sa a precizat că vrea ca, în câţiva ani, să vândă şi restul de 49% din acţiuni, aducând "statului un câştig considerabil".
Guvernul estimează că va obţine pe CFR Marfă suma de 268.752.103 lei (puţin peste 60 de milioane de euro), care va fi vărsată la trezoreria statului, după cum reiese din proiectul de buget al Ministerului Trans-porturilor (MT) privind activitatea de privatizare pe anul 2013.
Aşteptările nu par a fi foarte ridicate, dacă luăm în calcul preţul pe care autorităţile sperau să-l obţină în anii trecuţi pentru privatizarea operatorului feroviar de marfă - cel puţin 1 miliard de euro.
Garanţia de participare la procedura de licitaţie va fi echivalentul în lei a sume