* CNS Cartel Alfa: "CFR Călători pierde lunar 59 milioane lei şi este dusă voit către faliment"
Uniunea Europeană ne poate cere să restituim banii pe care ni i-a dat pentru lucrările de modernizare a liniei ferate Bucureşti-Constanţa, după ce au fost furate o serie de componente din noua cale ferată, a declarat, ieri, Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, care a precizat: "Se fură capete de linii, tampoane, osii, motorină, se fură tot ce se poate fura. Sunt şi angajaţi ai CFR care fură. Obligaţia statului român pe care şi-a asumat-o în contractul încheiat cu autorităţile europene este să asigure parametrii optimi ai noii linii de cale ferată timp de cinci ani. Vor fi făcute controale şi UE va descoperi că nu ne-am îndeplinit această obligaţie asumată". Statul român a contractat din fondurile europene o sumă de 1 miliard de euro pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa.
Pe această rută au avut loc mai multe furturi, sindicaliştii specificând că sunt şase puncte de unde se fură componente de cale ferată.
Reprezentanţii Confederaţiei Naţionale Sindicale (CNS) Cartel Alfa spun că în continuare există disfuncţionalităţi majore în coordonarea activităţilor din transportul feroviar, sus-ţinând că există o politică preferenţială pentru transportul rutier.
"În ultimii ani, asistăm la un proces de destructurare a acestui sector, prin politici incoerente şi iresponsabile, direcţionate către diverse interese private. Aceste politici aduc prejudicii atât statului (prin prejudicierea bugetului acestuia), cât şi cetăţeanului (prin servicii inferioare şi costuri mai mari)", susţin sursele citate.
Iulică Măntescu a precizat, ieri, într-o conferinţă de presă, că "CFR Călători este dusă voit către faliment. Până la sfârşitul anului, CFR Călători va ajunge într-o situaţie mult mai gravă decât ce