Sindicaliştii susţin că privatizarea CFR Marfă ar trebui să înceapă cu 15% din companie, pentru a se vedea dacă investitorul are capacitatea de a corecta erorile, dar şi dacă aceasta ar putea să redevină profitabilă în urma a cel puţin patru măsuri.
Preşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că garanţia de 10 milioane de euro pe care autorităţile vor să o ceară în cazul privatizării CFR Marfă nu înseamnă nimic, având în vedere că doar fierul vechi din această companie ar fi estimat la 200 de milioane de euro.
"Discutăm de nişte consecinţe privind structura de transport feroviar, sunt elemente importante. (...) Privatizarea trebuie să înceapă cu 15%. Trebuie să vedem dacă investitorul are capacitatea de a corecta ceva. Ce înseamnă o garanţie de 10 milioane de euro când doar fierul vechi costă 200 de milioane de euro?", a spus Hossu, citat de Mediafax.
Pe de altă parte, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat că CFR Marfă "se vrea vândută pe un preţ derizoriu", precizând că această companie ar trebui să fie evaluată la nivelul pieţei.
În opinia lui Măntescu, CFR Marfă ar putea redeveni profitabilă dacă s-ar lua cel puţin patru măsuri: reeşalonarea datoriilor pe cel puţin şapte ani sau convertirea acestor datorii în acţiuni de către Ministerul de Finanţe, rezolvarea problemelor care ţin de acciza la motorină şi energie electrică, dar şi a celei legate de taxa pentru utilizarea infrastructurii.
Ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, a anunţat marţi, că în cadrul CSAT a fost aprobată privatizarea CFR Marfă, iar miercuri în Guvern va fi adoptată strategia de privatizare a companiei.
Sindicaliştii susţin că privatizarea CFR Marfă ar trebui să înceapă cu 15% din companie, pentru a se vede