Cu toate presiunile mai multor angajatori de a-l modifica, Contractul Colectiv de Munca la nivel de ramura Mass Media ramane neschimbat pana in 2014. Ramane in vigoare si Codul Deontologic al Jurnalistului care a fost adoptat de Federatia Romana a Jurnalistilor. Detalii in comunicat.
Comunicatul MediaSind
Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind, în calitate de organizaţie semnatară a Contractului Colectiv de Muncă din Mass-Media, anunţă că acest document produce efecte juridice până la data de 14 ianuarie 2014, deoarece a fost prelungit prin efectul legii! Conform art. 8 alin. 2 din prezentul contract, „dacă niciuna dintre părţi nu denunţă Contractul Colectiv de muncă cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, valabilitatea acestuia se prelungeşte până la încheierea unui nou contract, dar nu mai mult de 12 luni”. Acest articol, coroborat cu prevederile Notei din Legea nr. 40/2011, Codul Muncii, care stipulează faptul că “contractele colective de muncă în aplicare la data intrării în vigoare a prezentei legi îşi produc efectele până la data expirării termenului pentru care au fost încheiate”, având în vedere faptul că nici partea sindicală şi nici partea patronală nu au denunţat, în termenul legal, acest document, Contractul Colectiv de Muncă din Mass-Media şi Codul Deontologic al Jurnalistului produc efecte juridice până la data de 14 ianuarie 2014, în cazul în care părţile nu vor negocia un nou contract. Astfel, acest important document de autoreglementare ce conţine atât drepturi, cât şi clauze profesionale, cum ar fi clauza de conştiinţă a jurnalistului, poate să garanteze, în continuare, libertatea de exprimare. Prin adresa nr. 4233/05.02.2013, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a luat act de faptul că părţile semnatare ale Contractului Colectiv de Muncă din Mass-Media şi-au ex