Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, caută soluţii pentru a modifica Legea 1/2011, fără a bulversa sistemul
O dilemă pe care ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, vrea să o clarifice din punct de vedere legislativ în următoarele luni
Hotărât să nu repete greşelile făcute în trecut în legătură cu schimbările din Educaţie, actualul ministru, Remus Pricopie, a început să analizeze fiecare eroare din sistem, împreună cu sindicaliştii şi cu asociaţiile de părinţi, pentru a găsi soluţiile cele mai bune.
Jurnalul Naţional: Ce ar trebui să se schimbe în Legea Educaţiei Naţionale şi când ar trebui să se facă schimbările?
Remus Pricopie: Măsurile pe care le vom lua şi schimbările pe care le vom face, inclusiv în legătură cu Legea Educaţiei, trebuie să fie măsuri bine cântărite, bine calculate, care să nu ducă la bulversarea sistemului, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani. De asemenea, am spus şi insist pe această temă: din păcate, în ultimii ani, măsurile au fost adoptate fără niciun fel de consultare a celor din sistem. Să nu uităm că legea a fost, practic, aprobată printr-o asumare a acestui proiect de către Guvern. Este prima lege a educaţiei în istoria României care este adoptată în acest mod şi, evident că trebuie să iau în calcul acest lucru. Prin urmare, nu pot să discut despre modificări legislative fără să ţin cont de vocea celor din sistem. Am avut întâlniri cu multe cadre didactice, până în momentul de faţă, cu reprezentanţii sindicatelor, cu reprezentanţii părinţilor şi marea majoritate cere modificarea legii. Deja în acest moment se fac analize. Să nu uităm momentul legat de învăţători/învăţătoare, educatori/educatoare: acel moment a fost determinat de un articol neclar din lege şi de o serie de acte normative care au venit în completarea articolului din lege, respectiv, un ordin de ministru care creează din nou o sit