Dacă până acum câţiva ani, ponderea cea mai mare a vizitatorilor structurilor muzeale de sub umbrela ASTRA avea vârsta peste 50 de ani, în ultimul timp numărul tinerilor a început să crească constant, ajungând la aproape o treime din total.
„Ponderea tinerilor sub 30 de ani este undeva la 30-35 la sută din numărul vizitatorilor, este o pondere în creştere, în anii trecuţi ponderea cea mai mare era a publicului vârstnic, datorită folclorului şi programelor îndreptate către cei peste 50 de ani. Aceştia rămân însă majoritari, dar numărul tinerilor este în creştere”, a declarat Ovidiu Baron, director de marketing al CNM ASTRA, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.
Anul trecut, 409.000 de persoane au vizitat ASTRA, 30 la sută fiind vizitatori străini.
„A fost un an bun pentru Muzeul Astra deşi există o situaţie economică destul de grea Muzeul nu a simţit în ultimii ani acest lucru datorită şi programelor pe care le-am realizat şi cum am atras publicul spre muzeu. Anul trecut avem o cifră de 409.000 de vizitatori, este una bună, ne învârtim în ultimii ani în jurul ei şi un lucru foarte bun e că vârsta vizitatorilor scade, dacă tinerii, copii vin în muzeu ne vom crea o nouă generaţie de vizitatori”, a declarat, marţi, Valeriu Orlau, directorul CNM ASTRA.
Peste jumătate din vizitatori au fost plătitori de bilete, restul fiind public fie cu legitimaţii, fie la evenimente gratuite, încasările fiind de peste 1,37 milioane lei.
Cei mai mulţi au preferat Muzeul în Aer Liber din Dumbrava Sibiului, unde au fost peste 188.000 de vizitatori, veniturile depăşind 980.000 lei.
Potrivit directorului CNM ASTRA, muzeul se situează la nivel naţional pe locul doi sau trei în funcţie de numărul de vizitatori.
Dacă până acum câţiva ani, ponderea cea mai mare a vizitatorilor structurilor m