“Am citit majoritatea articolelor cu un zâmbet pe buze. Cel despre frumuseţea româncelor mi-a plăcut foarte mult. Şi ştiu ce spun, fiindcă m-am căsătorit cu o româncă, în urma cu 17 ani”, spune pentrugândul Nigel Townson, 56 de ani.
Englezul, care conduce de patru ani Consiliul Britanic din România, organizaţia britanică pentru relaţii culturale între Regatul Unit şi alte ţări, vorbeşte relaxat despre campania gândul – GMP “Why don’t you come over?”. Mai puţin despre îngrijorarea britanicilor, cum că românii îi vor invada. „Este un dialog politic, care nu mă priveşte”, spune acesta.
"Oamenii din cercul meu nu se tem de invazia românilor"
"Vă spun cu sinceritate că oamenii din jurul meu, în cercurile în care trăiesc şi muncesc, nu se tem deloc de o invazie românească’. Suntem oameni deschişi la minte, profesionişti în domeniu culturii. Dacă ar fi cazul – puţin probabil – ca un prieten de-al meu de la Manchester, unde locuiesc în Anglia, să-mi pună o astfel de întrebare, răspunsul meu ar fi ceva de genul, ‚Nu te prosti. Taci odată şi termină berea!"
Adevărul despre berea românească
Lui Nigel Townson i-au plăcut mesajele afişelor pentru că, spune el, simţul umorului este evident. „Am observat că tonul campaniei a fost apreciat şi pe site-ul BBC, fiind descris ca ‚playful’, adică ‚jucăuş’, ‚glumeţ’, continuă şeful British Council. Totuşi, „cel despre preţul unei sticle de apă la noi era mai slab şi demonstrează o lipsă de înţelegere a sufletului britanic”, punctează Nigel Townson.
„O sticlă de apă minerală în Anglia costă mai mult decât o bere în România. Foarte probabil, dar cine ar cumpăra o sticlă de apă minerală la noi având în vedere faptul că apa de la robinet este gustoasă, sănătoasă şi gratis?”, se întreabă retoric englezul marcând astfel obiceiurile noastre de consum, diferite.
Doar ne cunoaşte de mai bine de 22 de