Piata romaneasca de asigurari a inregistrat o prezenta semnificativa in mediul online pe parcursul anului 2012. Astfel, Generali Romania, Omniasig, Astra si Groupama au fost cele mai mediatizate companii de asigurari in mediul online anul trecut, conform unui studiu realizat de Media IQ.
Pentru a stabili nivelul de notorietate online al companiilor de asigurari din Romania in 2012, Media IQ a monitorizat primele 10 branduri, selectate in functie de volumul de business realizat. Monitorizarea a urmarit peste 120.000 de surse online (mass media & social media), in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie.
Astfel, au fost supuse analizei: Generali, Omniasig, Astra Asigurari, BCR Asigurari, Groupama, Euroins, Allianz Tiriac, ING Asigurari, Uniqa si Asirom.
In mass media online, pe primul loc din punct de vedere al nivelului de expunere se situeaza Generali, compania fiind mentionata in 2.626 articole, echivalentul a 15,76% din numarul total de articole referitoare la brandurile analizate. Compania mentine o prezenta constanta in mass media, comparativ cu anul 2011.
Locul secund in topul celor mai mediatizate companii de asigurari in mass media online a anului 2012 este ocupat de Omniasig, cu 2.131 mentiuni, reprezentand 12,79% din numarul total de aparitii.
Pe locul 3 este situata Astra Asigurari, aceasta fiind citata in 1.837 articole, respectiv 11,03% din totalul aparitiilor.
In ceea ce priveste expunerea in social media, comparativ cu mass media, se constata o prezenta mai scazuta a pietei de asigurari, numarul maxim de postari online atins fiind de 512 si inregistrat de Groupama. In perioada analizata, nivelul de vizibilitate al acestui brand a oscilat, dar a crescut semnificativ, in raport cu anul 2011. Al doilea cel mai titrat brand in social media este Omniasig (200 postari), urmat indeaproape de Ge