La nivel naţional, elevii din cele 161 de şcoli înscrise în concurs au realizat compuneri în care au dezvoltat creativ ideile desprinse din auxiliarul curricular „Învăţăm să reciclăm ambalajele!”, pe care l-au studiat alături de învăţătorii lor.
Din fiecare clasă participantă, învăţătorii au ales cea mai potrivită compunere, conform regulamentului, care să participe în concurs, competiţia desfăşurându-se acum între 600 de elevi din toată ţara.
ECOlimpiada elevilor este un demers complet, desfăşurat la nivel naţional, care integrează două componente. Prima componentă este cea didactică, aceasta urmărind educarea elevilor şi stimularea interesului lor faţă de procesul de colectare selectivă, ca mijloc de prezervare a mediului.
Cea de-a doua componentă a proiectului constă într-un concurs pentru elevi, având ca scop dinamizarea procesului de învăţare prin stimularea competitivităţii la nivel şcolar, local şi naţional.
Manualul a fost realizat de Eco-Rom Ambalaje, cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale, fiind o iniţiativă gândită ca material ajutător atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Auxiliarul este însoţit de un ghid de predare pentru cadrele didactice, propunând o serie de sarcini tematice foarte practice.
Manualul este disponibil atât în limba română, cât şi în limba maghiară, într-un format modern şi prietenos, prezentând noţiuni şi situaţii actuale, pe înţelesul elevilor de clasele a III-a şi a IV-a.
Etapa de votare este importantă în calculul final al punctajului (15% din nota finală) şi, de aceea, copiii au mare nevoie de susţinerea comunităţii. În afară de punctele obţinute prin vot, şcolile vor primi şi punctaje oferite de reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale, precum şi de reprezentanţi ai Eco-Rom Ambalaje.
La final, compunerile câştigătoare vor fi premiate cu aparatură multimedia , respecti