BCR, cea mai mare bancă şi una dintre cele mai transparente în procesul de valorificare a garanţiilor aferente creditelor neperformante, se află în situaţia de a scoate la vânzare o navă de transport fluvial de marfă pe nume Amalia construită în 1917, cu lungimea de 80 de metri, pe care ar vrea să obţină suma de 98.000 de euro. Nava nu este atât de deosebită pentru a fi transformată în muzeu, însă ar putea valora ceva ca fier vechi, scrie Ziarul Financiar.
BCR are de fapt un miniportofoliu naval pe Dunăre la Drobeta-Turnu-Severin: alături de Amalia îşi aşteaptă cumpărător o altă navă de transport Hera, ceva mai tânără (1963), cu lungime de circa 64 m şi care costă 31.600 de euro, dar şi remorcherul Baziaş (1959), care este executat la preţul de 58.000 de euro.
Citeşte mai multe despre garanţiile executate de BCR
Lista activelor mai neobişnuite scoase la vânzare de BCR include complexul stadionului din comuna Adămuş, judeţul Mureş. Probabil în contul unor datorii ale primăriei locale, banca a luat în stăpânire un teren de fotbal "aproape orizontal", casa de bilete, o sală de popice, trei magazii, dar şi vestiare şi birouri. Preţul de vânzare: 1.203.030 lei.
Şi tot BCR vinde ceea ce a mai rămas dintr-o fermă de crap din judeţul Buzău. Cum era de aşteptat peşte nu mai există de mult, bălţile fiind secate. Şi aşa cum se întâmplă în cazul multor active din zona rurală, toate construcţiile adiacente sunt devastate, fără geamuri, fără uşi şi fără cablurile de alimentare cu electricitate. Banca speră totuşi să obţină 522.389 lei pe fosta fermă. (Răzvan Voican)
BCR, cea mai mare bancă şi una dintre cele mai transparente în procesul de valorificare a garanţiilor aferente creditelor neperformante, se află în situaţia de a scoate la vânzare o navă de transport fluvial de marfă pe nume Amalia construită în 1917, cu lungimea de 80 de metri, pe c