Platformele de social media nu generează un trafic semnificativ pentru magazinele virtuale
PC-urile sunt încă principalul dispozitiv cu cumpărături preferat al utilizatorilor
Magazinele fizice nu vor deveni doar saloane de prezentare
În ultima perioadă s-a vorbit despre creşterea comerţului online, în detrimentul celui tradiţional, sau despre cât de mult au început utilizatorii de internet să cumpere folosindu-se mai mult de smartphone-uri şi de tablete. Despre importanţa platformelor social media şi despre faptul că magazinele se vor transforma în showroom-uri. Potrivit companiei PricewaterhouseCoopers (PWC), astfel de tendinţe nu sunt atât de spectaculoase pe cât s-a crezut iniţial, iar un sondaj realizat în 11 ţări pe un eşantion de 11.000 de respondenţi demontează miturile legate de comerţul online.
Unul din aceste mituri afirmă că Platformele de social media vor deveni în curând un canal indispensabil pentru comerţul cu amănuntul. "Analizate independent, platformele social media nu par să devină canale importante de comerţ cu amănuntul în viitorul apropiat. Însă devin din ce în ce mai populare în fiecare an şi generează un procent tot mai mare de cumpărături pe toate canalele, nu numai pe cele online", explică autorii studiului PwC.
Un alt mit spune că, în viitor, magazinele se vor transforma în saloane de prezentare. PwC afirmă că, deşi o parte dintre cumpărătorii de pe canale multiple apelează la cercetarea ofertei în online, majoritatea preferă să cumpere produsele de la un magazin tradiţional.
Şi mitul conform căruia tableta va depăşi în curând calculatorul personal în topul preferinţelor privind dispozitivul electronic utilizat pentru cumpărături online este demontat de sondaj. "Cumpărătorii folosesc în continuare într-o proporţie covârşitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumpărături online. Tabletele ş