Până la sfârșitul anului 2015, 50 la sută dintre identitățile noilor clienți din retail se vor baza pe identitățile lor din rețelele sociale, care reprezintă acum mai puțin de 5 la sută, conform Gartner.
"Pentru un număr tot mai mare de utilizatori de internet, rețelele sociale sunt internetul. Utilizarea "Login cu Facebook" – sau alte rețele sociale populare - reduc neclaritățile și îmbunătățesc, prin urmare, experiențele ulterioare ale utilizatorilor de înregistrare și autentificare", a declarat Allan Ant, vice-președinte research la Gartner. "Pentru înregistrare, informațiile necesare cu caracter personal pot fi importate din profilele sociale ale utilizatorilor, reducând – dacă nu eliminând – aspectul încărcat. Mai mult decât atât, folosind identitatea dintr-o rețea socială presupune ca utilizatorii să nu fie nevoiți să-și amintească parole utilizate rar sau să intre în procese complicate de resetare a parolei atunci când le-au uitat."
Allan a adăugat că, de asemenea, organizațiile beneficiază de utilizarea identităților sociale pentru autentificare, ceea ce reduce numărul de înregistrări și logările abandonate, simplificând pentru clienți căutarea și cumpărarea. Prin urmare, această facilitate ajută organizațiile în atragerea și retenția clienților.
Cu toate acestea, lipsa de verificare a identității și autentificarea facilă pentru identitățile din rețelele sociale poate expune comercianții la riscuri sporite de fraudă. Prin urmare, furnizorii de servicii trebuie să se protejeze. Se poate permite înregistrarea prin rețele sociale, însă suplimenta procesul de control atunci când un site de vânzare în retail oferă acces la date sensibile și tranzacții monetare. Alternativ, comercianții pot accepta riscul crescut fără controale suplimentare din cauza creșterii potențiale a numărului de clienți și a volumului achizițiilor; ace