* profesoara Ana Coman consideră că subiectele date la faza locală nu corespund regulamentelor în vigoare * inspectorul de limba română, prof. Adrian Simion, susţine că subiectele au respectat programa şi că diferenţele semnalate faţă de structura recomandată nu sunt importante
Respectarea parţială a Regulamentului şi a structurii subiectelor de la olimpiadă, subiecte redactate neîngrijit, confunzii între conceptele operaţionale, acestea ar fi nemulţumirile profesoarei de limba română Ana Coman faţă de subiectele primite de elevi la faza locală a olimpiadei de limbă, comunicare şi literatură română, desfăşurată pe 26 ianuarie.
Cele mai mari nemulţumiri ale profesoarei Ana Coman au vizat subiectul II. Aici Regulamentul impunea ca elevul să redacteze în scris opinia personală despre o idee, temă, obiect, personaj, în timp ce subiectele primite de elevi cereau altceva.
La subiectul II pentru clasa a V-a, Ana Coman spune că dialogul solicitat era confuz, la clasa a VI-a, acelaşi subiect se cerea identificarea unui cuvânt care conţinea un diftong şi indicarea numărului de litere şi sunete pentru câteva cuvinte precizate. Apoi se mai cerea redactarea unei definiţii metaforă pentru cuvintele creaţie şi creator. La clasa a VIII-a se cerea ilustrarea sensului şi sensului figurat al unui cuvânt din textele date şi se mai cerea determinarea mijlocului intern de îmbogăţire a vocabularului prin care s-au format anumite cuvinte. Profesoara Ana Coman susţine că acest tip de subiecte s-au dat anul trecut şi nu corespund celor solicitate anul acesta de minister. "Unde este compunerea de tip argumentativ? Mă întreb: chiar nimeni dintre profesioniştii în evaluare care au coordonat această etapă a olimpiadei nu a sesizat că nu se respectă structura propusă în precizările ministerului? Se mai pot evalua competenţele elevilor brăileni cu cele ale elev