Interactive Intelligence Group, furnizor global de soluţii integrate pentru comunicaţii de business, apreciază că piaţa locală a centrelor de contact se va alinia, în acest an, tendinţelor europene, iar companiile autohtone se vor orienta şi mai mult către utilizarea de soluţii software dedicate în cloud, în special pentru reducerea cheltuielilor operaţionale. Cele mai active companii în adopţia de soluţii specializate în cloud vor proveni din industrii precum telecom, servicii financiare şi outsourcing.
„În ultima perioadă, pe fondul incertitudinilor economice tot mai mari din Europa, companiile din regiunea Europei de Est au început să caute noi metode prin care să reducă cheltuielile operaţionale, iar în domeniul software, achiziţia de soluţii în cloud reprezintă una dintre cele mai bune soluţii pentru organizaţiile care doresc să se dezvolte în continuare, însă la un cost sustenabil pentru companie. În toată regiunea, în ultimele 6 luni din 2012, am înregistrat o creştere susţinută pentru soluţiile cloud, unul dintre cele mai mari contracte fiind încheiate cu T-Mobile, subsidiara din Austria a Deutsche Telekom”, a declarat Marcin Grygielski, Territory Manager pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.
Pe plan local, ponderea soluţiilor software în cloud pe segmentul centrelor de contact este redusă, însă odată ce companiile autohtone vor începe să utilizeze astfel de tehnologii şi vor înţelege beneficiile şi viabilitatea soluţiilor în cloud, gradul de utilizare al acestora va creşte treptat.
„Soluţiile software în cloud sunt cele mai atractive din punct de vedere al costurilor, în special prin sistemul de plată lunar, care, per ansamblu, duce la scăderea costurilor operaţionale, şi prin faptul că asigură centrelor de contact o flexibilitate mai mare, companiile putând suplimenta foarte uşor numărul de agenţi, în func