"Valoarea unei companii este dată de piaţă. Nu este dată de niciun fel de evaluare şi mai ales de niciun fel de păreri", a spus Fenechiu într-o conferinţă de presă.
El a adăugat că sunt discuţii cu Comisia Europeană pentru anularea unor datorii către bugetul de stat şi transformarea în acţiuni, precizând că Guvernul doreşte vânzarea CFR Marfă "cu datorii cât mai mici".
Cele mai mari datorii ale companiei sunt către bugetul de stat, cel al asigurilor sociale şi CFR Infrastructură, existând şi penalităţi ridicate. Fenechiu a menţionat că la finalul lui 2011 datoriile totale se ridicau la 1,89 miliarde de lei, din care 1,3 miliarde de lei către entităţi publice.
Potrivit unui proiect HG bugetul Ministerului Transporturilor din activitatea de privatizare pe anul 2013, instituţia aşteaptă să câştige din vânzarea a 51% din acţiunile CFR Marfă cel puţin 268,75 milioane lei (61,5 milioane euro), sumă rezultată după plata cheltuielilor legate de privatizare şi programate în acest an la circa 22 milioane lei. În proiect se menţionează că Ministerul Transporturilor va vira la buget suma de 268,75 milioane lei în urma vânzării a 51% din capitalul CFR Marfă, în condiţiile în care în acest an aşteaptă venituri totale de 291 milioane lei din activitatea de privatizare. Proiectul este publicat pe site-ul ministerului.
Întrebat despre această evaluare, Fenechiu a spus că suma este "o interpretare greşită a cuiva".
"Acolo se vorbeşte despre veniturile din privatizările anterioare (...) Nu putem vorbi de estimări, atât timp cât noi nu ştim astăzi ce vom vinde", a spus ministrul.
El a adăugat că procesul de privatizare va începe de miercuri după promovarea unei hotărâri de guvern, fiind necesar "un test al investitorului". Valoarea de piaţă a companiei va fi stabilită după aprobarea testului de către Comisia Europeană.
CSAT a avizat marţi