Gheorghe Băisan este unul dintre profesorii renumiţi şi vechi din Tulcea. Este cunoscut prin faptul că este prietenos cu elevii, iar lecţiile sale sunt deschise, fiind adeptul dialogului cu cei mici. Este profesor de Geografie din 1981, an în care a şi început munca didactică, iar din 1995 este inspector şcolar de Geografie şi Limbi moderne în cadrul Inspectoratului Şcolar Tulcea. În paralel, predă la Şcoala „Ion Neniţescu” din municipiul Tulcea, după ce mulţi ani a fost profesor la Colegiul Dobrogean „Spiru Haret”. Este căsătorit, soţia sa fiind tot profesor, şi au împreună o fiică.
Reporter: Ați lucrat în învățământ și înainte de Revoluție, lucrați și acum atât ca profesor de geografie, cât și ca inspector de specialitate. Care sunt cele mai importante diferențe dintre cele două sisteme?
Gheorghe Băisan: Cred că, în ceea ce privește educația elevilor, sistemul vechi de învățământ era mai riguros, un pic mai rigid, dar riguros. Nu știu dacă elevii știau mai mult de rușine, cât de frică, dar oricum în școală era mai multă ordine și disciplină. Pe când actualul sistem de învățământ, odată cu introducerea Internetului, a Facebook-ului sau a altor mijloace de comunicare de acest fel, a luat-o razna și este foarte greu pentru cadrele didactice să îi stăpânească pe elevi pentru că ei nu mai răspund la comenzi decât în foarte mică măsură. Pe de altă parte, familia ajută din ce în ce mai puțin pentru că părinţii au alte probleme și alte priorități și atunci rămâne doar școala care să facă educație și acest lucru se întâmplă, dar nu suficient. Am pierdut disciplina dar și faptul că părinții se ocupau mai mult de copii înainte de Revoluție.
Partea bună a sistemului de acum este că elevii au acces mult mai mare la informație și știu de la vârsta cea mai fragedă să folosească Internetul, atunci când au nevoie de el. Din păcate, accesul nesupravegheat rămâ