Fiat analizează lansarea unui brand low-cost care să concureze Dacia, iar dacă planul va fi aprobat automobilele vor fi construite în afara Europei pentru reducerea costurilor de producţie, a declarat directorul general al grupului italian, Sergio Marchionne, relatează Automotive News Europ.
"Ne întrebăm dacă este loc pentru un brand low-cost precum Dacia în lumea Fiat", a spus Marchionne
Fiat dispune de capacitate de producţie excedentară la fabricile italiene, dar Marchionne a explicat că fabricarea în Italia a unei maşini care s-ar vinde în Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabilă
Şeful Fiat a arătat că Fiat analizează în prezent capacitatea de producţie a grupului în afara Europei, pentru a vedea dacă brandul low-cost ar fi viabil.
Fiat a analizat lansarea unui model low-cost în ultimii cinci ani, dar nu a concretizat proiectul întrucât conducerea s-a temut că planul de afaceri nu ar fi profitabil.
Între numele luate în considerate pentru brand a fost şi Innocenti, o marcă italiană cumpărată de Fiat în 1990. Alte opţiuni au fost o combinaţie de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de bază, precum ABC sau 123.
Proiectul low-cost a revenit în discuţii în timp ce Fiat promovează o politică de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.
Şi alţi producători lansează sau se gândesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe pieţe emergente precum China şi India, sau cea pentru "maşini de criză" în Europa marcată de austeritate.
Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat luna trecută, la salonul auto de la Detroit, că o decizie privind lansarea unei maşini ieftine pentru pieţele emergente va fi luată în acest an. Potrivit unor surse, preţul maşinii va fi de 5.000-10.000 de euro, iar producţia ar putea avea loc în China.
În pofida preţului mic de retail,